Eva Kramná
Pohraniční 52/23
Ostrava - Vítkovice
 
Zobrazit mapu Kontakt
 
Úvod
MASÁŽE
Relaxační masáž -
Sportovní masáž -
Reflexní masáž -
Breussova masáž -
Dornova metoda -
Thajská olejová masáž -
Lymfatická masáž -
Autotrakční lehátko -
Zdravá dieta -
Ceník služeb
Kontakt, mapa
Zajímavé informace
Články o zdraví
Slovník pojmů
Pro firmy
Fotogalerie

NAVRCHOLU.cz



Masáže

SPORTOVNÍ A RELAXAČNÍ (REKONDIČNÍ) MASÁŽE


RELAXAČNÍ MASÁŽ:

důkladné promasírování a protažení svalstva přizpůsobené subjektivním potřebám a zdravotnímu stavu klienta, možné je i relaxační pojetí masáže – péče vhodná pro odpočinek a načerpání sil. Na své si přijdou manažeři, servírky, lidé se sedavým zaměstnáním i těžce fyzicky pracující.
Slouží k uvolnění těla a mysli, odstraňuje stres a napětí, zmírňuje bolesti zad, ztuhlost šíje, přináší zklidnění a celkově osvěžuje.
Po této masáži by již neměla následovat žádná náročnější činnost, naopak se doporučuje alespoň půlhodinový odpočinek vleže.

Je to masáž, která využívá uspořádaný soubor hmatů k odstranění únavy, relaxaci a posílení regenerace organizmu. Na přání klienta se používá relaxační hudba, která přispívá k lepšímu uvolnění těla a většímu požitku z masáže. Používání olejíčků značky Saloos, dle výběru klienta, tento požitek ještě umocní.
Nejčastější použití:

  • k upevňování tělesného i duševního zdraví
  • k posilování imunity
  • k osvěžení po psychické i fyzické zátěži
  • uvolňuje pocity napětí, úzkosti, deprese
  • zmírňování bolesti hlavy a migrény
  • odstraňování ztuhlosti a bolesti svalů
  • při nespavosti a obtíži s trávením
  • zesilování krevního oběhu
  • stimulování lymfatického systému, který odvádí škodlivé látky z těla

Pro optimální efekt se masáž doporučuje 1x týdně.


Kontraindikace (kdy se masáž nedoporučuje):
  • při vysokém krevním tlaku
  • při křečových žílách a po trombózách (může provádět pouze částečná masáž)
  • v těhotenství
  • po nedávno prodělaných úrazech nebo operacích (zde je dobré mít povolení doktora)
  • při kožních onemocněních v akutním stavu
  • u otevřených ran
  • u osob opilých nebo pod vlivem omamných látek
  • těsně po jídle (nejlépe dvě hodiny po jídle)



SPORTOVNÍ MASÁŽ:

dělí se do několika skupin:
A) masáž kondiční
je určena ke zlepšení zdravotního stavu, k posílení organismu zanedbaného nedostatkem pohybové činnosti i dalšími zdravotně negativními vlivy. To se projevuje např. ztrátou pevnosti kůže, omezeným pohybem v kloubech, ochablým a zkráceným svalstvem – ztuhlostí, bolestivostí, atd.

Náprava je možná skloubením vhodné sportovní činnosti s masáží, která je vydatnější – tvrdší než masáž relaxační. V takovém případě se masáž doporučuje alespoň jedenkrát týdně po dobu nejméně dvou měsíců. Jedna masáž je v tomto směru naprosto neúčinná.

B) masáž pohotovostní (pro sportovce)

slouží k připravení sportovce na podání maximálního výkonu. Provádí se nedlouho před startem.

C) masáž o přestávkách mezi výkony
používá se pouze při závodech (např. bude-li se někdy v budoucnu konat běh Terryho Foxe po Návsi :-) nebo turnajích...

Sportovní masáž je uspořádaný soubor vhodných masérských hmatů, pomáhající sportovci zbavovat se únavy nebo připravit se na podání plného výkonu.


   
TOPlist